Voedzame tussendoortjes

Nootjes - Happy Mood Happy Food

Vandaag zet ik een paar van mijn favoriete tussendoortjes voor je op een rijtje. Ik kies voor verantwoorde, voedzame snackjes. Hieronder vind je 10 voorbeelden, en ze staan hier in willekeurige volgorde:

1. Een gekookt eitje
Makkelijk klaar te maken, het vult goed en het is ook nog eens lekker.

2. Yoghurt met wat fruit
Heb je zin in iets fris’ tussendoor, neem dan eens yoghurt met blauwe bessen, appel, frambozen, aardbeien, kiwi of granaatappelpitjes.

3. Nootjes
Walnoten, pecannoten, paranoten, hazelnoten, amandelen, cashewnoten, amandelen, macadamianoten…keus genoeg! Noten staan in de Schijf van Vijf, omdat ze belangrijke vitamines en mineralen bevatten, en veel onverzadigd vet.

4. Tomaatjes met mozzarella en basilicum
Snoeptomaatjes zijn los ook heerlijk, maar met mozzarella en basilicum zijn ze nóg lekkerder.

Tomaat-Mozzarella-Basilicum - Happy Mood Happy Food
 
5. Rijstwafels met pindakaas en banaan
Wat mij betreft een geniale combinatie, die je zeker eens moet proberen.

6. Edamame sojaboontjes
Niet alleen lekker bij de sushi, maar ook gewoon voor tussendoor. Genieten!

7. Fruit
Fruit levert veel voedingsstoffen en maar weinig calorieën. Heb je een drukke dag voor de boeg, neem dan makkelijk fruit mee, zoals druiven, bessen of een banaan. Fruit is altijd een goede keus!

8. Roggebrood met zalm of kaas
Roggebrood zit vol vezels, waardoor het goed vult. Beleg je roggebroodje bijvoorbeeld met zalm en tuinkers, of met kaas, tomaat en komkommer.

9. Rauwkost
Van rauwkost kun je nooit teveel eten. Zorg dat je altijd wat snacktomaatjes, komkommer, stukjes wortel of stukjes paprika bij je hebt. Wil je een keer wat anders, kies dan voor stukjes bleekselderij of radijsjes.

10. Crackers met kipfilet of kaas
Een (volkoren) cracker is een prima snackje. Zelf eet ik graag crackers met kipfilet of kaas.

Heb je nog andere ideeën voor makkelijke, voedzame tussendoortjes? Dan zou ik het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

PS Als je het leuk vindt om ongeveer 1 keer per week een overzicht te ontvangen van alle nieuwe artikelen, stuur dan een berichtje naar annemarie@happymoodhappyfood.nl!

Please follow and like me:

6 gedachten over “Voedzame tussendoortjes

  1. Reepjes avocado met peper en zout, gerold in kipfilet. Sowieso avocado als tussendoortje erg lekker. Of een lekker smoothie van fruit of fruit en groente gecombineerd, vult ook goed.

  2. Of het voedzaam is weet ik niet precies, maar ik snij een (oude) appel in kleine stukjes,1 lepel blanke rozijnen en een mespuntje kaneel. Goed door elkaar roeren en 2 minuten op 750 in de magnetron. Heerlijk! alsof je appeltaart eet zonder de toegevoegde suiker, bodem en de korst. Met een klein theelepeltje genieten van elk hapje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *